.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادآوری دوباره التزام فکری وعملی به ولایت مطلقه فقیه:
صادقعلی رنجبر /عضـو هیئــت علمـی دانشـگاه
 یادآوری دوباره التزام فکری وعملی به ولایت مطلقه فقیه:



بسمه تعالی
یادآوری دوباره التزام فکری وعملی به ولایت مطلقه فقیه:
تاریک طینتان همه در ناز و نعمت اند ای روشنای عقل،تو ما را بلا شدی!
یادم میآید که مرحوم حاج احمدآقا چندبار و به چند مناسبت از واژه دل شکن"امام تنهاست" استفاده میکرد و به نوعی دلسوزان انقلاب اسلامی را دچار نگرانی عمیق می نمود!
آن زمان مفهوم این جمله را کمترمیفهمیدم،چون تنهایی امام راحل را کمتراحساس میکردم!
اما امروزبرخلاف گذشته،این تنهایی را برای ولی فقیه زمان ،البته نه از جانب مردم مومن و ولایتمدارکه جاودانه ترین لبیک ها رادرهمه فراخوانی های رهبری معظم به نام خود ثبت نموده اند،بلکه ازجانب برخی ازخواص پرادعا!که خود را پرچمدارپیشتازاطاعت ازولی فقیه میدانستند! بیشتر حس میکنم!وعمیق ترازگذشته از آن رنج میبرم!
آن گروه ازخواصی که همیشه والبته به اشتباه و یا اعوجاجانه گمان میکنند که ازهمه وازجمله ولایت امرهم بیشترمی فهمند وبه همین خاطرسازجدا زده و به نحوی میخواهند به مردم و حتی به رهبری معظم هم رهنمود دهند!
پیشینه مداری آنها کاررا به جایی رسانده که ازیکسو کاتولیک ترازپاپ!وبا به رخ کشیدن سوابق خویش درقبل و بعد انقلاب،به خوداجازه میدهند تا همه چیزرازیرسئوال برده ودرسیستم مدیریتی نظام شبهه وخدشه وارد کرده وافکارعمومی را درهاله ای ازابهام محبوس سازند! وازدگرسوی بیانیه ها،سایتها،روزنامه ها،خبرگزاریها،مصاحبه ها،سخنرانیها، اظهارنظرها، جلسات وسایر تجلیات خبری،همه حاکی ازصحت این ادعاست که این روزها عده معدودی از خواص دارای تریبون،علیه اعتدال پیشگی و قانون مداری رهبری معظم به میدان آمده ومانع ازفصل الخطاب شدن قانون وکاهش تنشها میشوند!
البته تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی مشحون از افرادی است که با سابقه های درخشان به دام غروروکج فهمی وانحراف وباطل خواهی افتاده و عاقبت به خیری خود را ازدست داده اند! وآنچه که اینروزها شاهد آنیم موضوع و اتفاق جدیدی محسوب نمی شود!
فلذاپس ازسخنان گهربارورهنمودهای داهیانه رهبری معظم درنمازجمعه مورخه29/3/88 که اتفاقاً مورد استقبال گسترده مردم و فرهیختگان اعتدال پیشه جامعه قرارگرفت،درحالیکه
به شدت منتظر استقبال مخاطبان واقعی رهنمودهای معظم له بودیم،متاسفانه یا با سکوت و یا با استقبال جهت داروجناحی اینگونه خواص!از آن رهنمودها مواجه شده تا جائیکه تعمداً تلاش شد تاآن فضای مثبت ومطلوب دوباره به همان سمت وسویی کشانده شودکه حاصلش آشوب و اعتراض واغتشاش ودرگیریهای خونین خیابانی ونهایتاً بازداشت وبرخوردقهری بوده است!
معلوم نیست که این افراد از اینکه بر طبل تفرقه میکوبند!چه سودی عایدشان میشود؟!
واگرمغرض و یا به شدت غافل نیستند!پس چه هستند و که هستند و چه می خواهند؟!
از یکسوعدم اطاعت ازولی فقیه،عدم تمکین ازقوانین،عدم اعتماد به نهادهای قانونی،عدم پذیرش پیشنهادهای کریمانه نظام،عدم توجه به هشدارهای امنیتی،عدم بصیرت به حاشیه ها و دهها غفلت و انحراف دیگراز جمله صدور بیانیه ها وانجام مصاحبه ها وهمدردی التهاب انگیز با قربانیان آشوبها و اعلان عزای عمومی و مجلس بزرگداشت و بکارگیری واژه های حرمت شکن در بیانیه ها و اظهارات ومهم تر از همه تقاضای ابطال انتخابات بدون ارائه هیچ سند محکمه پسند و برخورد شاعرانه با نتیجه انتخابات! به چه مفهومی است؟!
وازسوی دیگر،ارائه تیترها ومقالات وگزارشات تحریک آمیزدرروزنامه ها وسایتها،مبنی بر خونخواهی ازنامزدخاص!وشعله ورسازی مجدد شعله های آتش فتنه ای که هنوز مهار نشده است،بکارگیری واژه های تکدرآمیزازسوی نهادهای قانونی علیه نامزدی که ازپیگیری شکایت خود انصراف میدهد،اصراربرتطبیق دهی مصادیق تاریخی برنامزدها!همانند خوارج، طلحه و زبیر،عمروعاص،قرآن برنیزه کردن وغیره ونیزتعجیل درعزل ونصبها،ازکدام مصلحت اندیشی ومنفعت گرایی نظام ومنویات رهبری معظم تبعیت میکند؟!
یادمان نرود که ما باید برجدابودن آشوبگران غرب پرست ازکسانی که با آرامش قابل ستایش (البته بدون مجوز!)به نتیجه انتخابات اعتراض کردند،تاکید نمائیم تا بتوانیم سرود پیروزی 40میلیونی انتخاباتی و75میلیونی ملی مردم مسلمان وولایتمدارایران اسلامی رافریاد بزنیم! فلذا تاکید میکنم که نه تنهانبایدبا تنگ نظریها وکم ظرفیتیهایمان،منشوربرادری امام راحل و نیزفراخوانی های برادرانه رهبری معظم انقلاب را فدای عصبانیت های فردی وجناحی خود کرده وانقلاب رابا پدیده تلخ ریزش نیروهایش مواجه سازیم!بلکه باید تا آنجا که ممکن است واسطه اتحاد و به هم پیوستگی نیروهای اصیل نظام بوده تا آب به آسیاب دشمنان نریزیم! البته این مهم موقعی محقق میگردد که پیشینه گرایان درمقابل حقایق و واقعیتها متواضعانه تسلیم شده و بنای سرکشی نداشته باشند!و به تعبیر رهبری معظم،زورآزماییهای خیابانی را جایگزین قانون مداری ننمایند!چرا که امروزما با پدیده انتقام گیری استکبار از آرمانهای امام و انقلاب مواجهیم!
وای به حال ما که اگر به خاطر یک پروژه 4ساله!بخواهیم انقلاب 30ساله و اسلام 1430ساله را درخطر قراردهیم و دل به آینده موهوم و مبهمی بسپاریم که استکبارو رسانه های استکباری و ورشکستگان سیاسی اپوزسیون وعده می دهند!
در پایان به رهنمود تاریخی امام راحل برمیگردیم که(نقل به مضمون)می فرمود،هروقت امریکا از ما تعریف کرد باید بدانیم که حتماً یک جای کار ما دارای اشکال است!
به هرحال نباید با کجروی! و یا تندروی!زمینه های تنهایی رهبری معظم را در مواضع وحدت آفرین و اعتدال بخش فراهم آوریم و ولی شناسی و ولایت مداری خود را تهدید کنیم!
زان یاردلنوازم،شکریست با شکایت گرنکته دان عشقی،بشنوتواین حکایت
بی مزد بود ومنت،هرخدمتی که کردم یارب مباد کس را،مخدوم بی عنایت!
رندان تشنه لب را،آبی نمی دهد کس گویا ولی شناسان،رفتند ازاین ولایت!
صـــادقعلــی رنجبــــــــر
عضــو هیئـــت علمـــــی دانشـــــــگاه






استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 تير 1388
ما اهل کوفه نیستیم،علی تنها بماند!
هیچکس حق ندارد که دیدگاههای پیامبرگونه رهبر عزیز را به نفع دیدگاههای جناحی خود مصادره کند!صادقی از ساری
نا شناس 5 تير 1388
کی بود می گفت ولایت فقیه پشتیبان کشور و حافظ نظام در برابر کودتاهاست و من یک اصولگرای اصلاح طلبم؟!چی شد که به این روز افتادند؟راستی تا کجا میخواهند ادامه دهند؟اصغری -قائمشهر
نا شناس 5 تير 1388
تذکر به نفع مومن است و من امیدوارم که این مقاله تذکری باشد به خواص غافل که موجبات تنهایی رهبری را فراهم نیاورند!البته رای 40میلیونی مردم لبیک بزگ ملی به رهبری و نظام است.اما خواص هم نباید از مردم فاصله گرفته و عقب بیافتند!نادرزاده از نوشهر
محمد 6 تير 1388
متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 6 تير 1388
چرا بعضی ها نمیتوانند و یا نمی خواهند مزه وحدت را بچشند؟
اگر در بحرانها به رهبر لبیک نگوئیم،پس کجا باید این واجب را انجام دهیم؟
لبیک در شرایط سخت زیباست وگرنه در شرایط عادی نیازی به لبیک نیست!
ابراهیمی از رامسر
نا شناس 8 تير 1388
رهبری معظم چند سال پیش راجع به انحراف خواص صحبت فرموده بودند،حیلی خوبه که یکبار دیگه اون صحبتها را مطالعه کنیم تا مصادیقش را بیابیم!خواص به تشخیص ها و تحلیل های خود غرور دارند تا جائیکه همیشه بخشی از فرمایشات رهبری را می پذیرند!رهبری معظم در دیدار با قوه قضائیه به هر دو طرف نصیحت کردند که از تحریک و دو شقه کردن مردم دست بردارند!اما کو گوش شنوا؟!اسحاقی از بهشهر
نا شناس 8 تير 1388
گوش نامزدسبزها وگوش کیهانی ها گویا از همه ناشنواتر است!
کیهان هم کمتر از موسوی گردنکشی نمی کند!آتش بیار معرکه شده اند!
از کاه کوه می سازند!شیرانی از تنکابن
نا شناس 9 تير 1388
استاد رنجبر مقاله آتشین جنابعالی را خواندم و بسیار مسرور گشتم از حمایت عالی رتبه از رهبری
پیرو ولی فقیه
نا شناس 10 تير 1388
حمایت از رهبری،یکی از تجلیات دینداری است و ربطی به مسائل فردی و سلیقه ای ندارد!حمایت از رهبر مثل نماز،واجب است.
کسی که ولایت را از زندگی خود حذف کند،مثل تارک الصلاه است و تنهایی رهبر در بین بالانشین ها به مفهوم تکرار سقیفه بنی ساعده به شکل مدرن است!وباید در این زمینه خیلی از خود مراقبت کرد.
البته این به معنای طوطی شدن نیست!علیپور از گرگان
نا شناس 11 تير 1388
خبرهای نگران کننده از محافل خودی،با اصل ولایتمداری آنهایی که همیشه ادعا میکردند مثل زمان امام راحل تابع محض رهبریم،منافات دارد!
واقعاً ماهواره ها از قدرت تاثیرگذاری بالایی برخوردارند!صالح نژاد از آمل
نا شناس 12 تير 1388
به پایان آمد این دفتر،حکایت همچنان باقیست!
اگر چه پرونده انتخابات ریاست جمهوری دهم با تایید شورای نگهبان بسته شد اما مهم تر از آن باید پرونده های ذهنی آنهایی که قانع نشدند را نیز بست!
آثار و تبعات این این انتخابات در جامعه مشهود است و باید حالا حالا ها کار شود تا مگر اندکی از این زخم روانی التیام یابد!البته منظورم دادن حق به یک طرف نیست،شاید هم تحت تاثیر رسانه های غربی و شاید هم مبتی بر مستندات این ابهام بوجود آمده و باید برای رفع آن فکر کرد!خوش خیالی و ساده انگاری ممنوع!شعبانپور از نور
نا شناس 12 تير 1388
من این مقاله و نگاه را کلاً قبول دارم،اما نگارنده سهم مقصرها را معلوم نکرده است!یعنی معلوم نشده که کی اول تحریک می کند و کی بیشتر تحریک می کند و از کی انتظار بیشتر می رود و چه کسی و چه نهادی باید با متخلف و محرک برخورد کند؟!مقاله منطقی است اما هر دو طرف را مساوی دیده است!در حالیکه قصور و تخلفشان مساوی نیست!ابراهیم نژاد از بابل
نا شناس 13 تير 1388
چرا هشدار علما را نادیده میگیرید؟مگر در آینده نمی خواهید انتخابات برگزار کنید و مگر به مشارکت حداکثری فکر نمی کنید؟
چرا اذهان را پاک نمی کنید و بجای آن ناسزا به معترضان تحویل میدهید و تهدید می کنید که در آینده ردصلاحیت میشوید؟!
این ادبیات چقدر کاربرد دارد و چرا به رهنمودهای رهبری تن در نمی دهید؟!
ازمرکب غرور پیاده شوید و تازیانه تفرقه به معترضان نزنید!صبوری از تهران
نا شناس 13 تير 1388
lمقاله را خواندم،اما باید تاسف خورد و گفت که در این ایام به میانه روها و مستقلها و فراجناحها بهایی داده نمی شود!وقتی به حرفهای اعتدال گرانه رهبر اعتنای لازم نمی شود!آنوقت آقای رنجبر چقدر باید خوش خیال باشد که فکر کند که به این مقاله توجه کنند!یکطرف مست قدرت است و طرف دیگر محو اعتراض!
گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله من! آنچه البته بجایی نرسدفریاد است!
باید تاسف خورد و خون گریست!صفری از شهر کرج
نا شناس 15 تير 1388
فرمایشات امروزرهبر(15/4/88)بایدخیلی ازتندرویهارا متوقف کند!اما میدانم که چنین نمی شود!چون حب نفس نمی گذارد!همه به منافع خود می اندیشند و گوششان بدهکار حرف خدا هم نیست!از این تاخت و تاز کور!هیچکس بجز دشمن سود نبرده و نخواهد برد!اسکندری از تهران
نا شناس 16 تير 1388
خدایی کدامیک از مدعیان پیروی از رهبر معظم،احساس دوستی و برادری با نامزدهای رقیب آقای احمدی نژاد می کنند؟!
واژه های دشمنانه را باید حذف کرد!تهدید به محاکمه و خونخواهی و رد صلاحیت و اخراج از مناصب دولتی و حکومتی و .... باید از ادبیات رسانه ای حذف شود تا منشور دوستی رهبری و منشور برادری امام راحل زمینه اجرایی پیدا کند!صادق نژاد از چالوس
نا شناس 18 تير 1388
آقای رنجبر!ای کاش همه اینجوری فکر میکردند که شما فکر میکنی!
آخرین سخنان موسوی و کیهان و نمایندگان مجلس را بخوان تا درنگری که چگونه اند!ساداتی نژاد از بهشهر
نا شناس 18 تير 1388
دردم از یار است و درمان نیز هم! دل فدای او شد و جان نیز هم!
الحمدالله 18تیر نیز آمد و رفت و هیچ اتفاقی هم نیفتاد و روسیاهی برای چهره های ذغالی ماند!جمهوری اسلامی با مردمش مشکلی ندارد،و حساب اغتشاش گران با معترضان انتخاباتی جداست!مردم نمی گذارند که دشمنان قسم خورده از آنها سواری بگیرند و یا موج سواری بکنند!زارعی از گرگان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.